پی سی کلوپ

دنیای کامپیوتر و اینترتت

پی سی کلوپ

دنیای کامپیوتر و اینترتت

تنظیم ساعت رایانه با استفاده از اینترنت

علامت مشخصه کوچک ساعت در تسکبار (Taskbar) ویندوز رایانه شما فقط برای اطلاع از وقت نیست. برنامه‌های رایانه برای زمان و تاریخ‌گذاری روی فایل‌ها، بصورتی دقیق به نگهداری زمان نیاز دارد. صحیح نبودن ساعت و تاریخ رایانه می‌تواند موجب ایجاد اختلال در به اشتراک‌گذاری فایل‌ها روی شبکه‌های رایانه‌ای، استفاده از گروه خانگی ویندوز 7 یا استفاده از نرم‌افزارهای همگام‌سازی مانند دراپ باکس که روی رایانه‌های دسکتاپ مختلف در حال اجراست، شود.

همچنین ساعت غلط رایانه می تواند موجب اشتباه و سردرگمی کاربر شود. البته خوشبختانه ویندوز از این قابلیت برخوردار است که به صورت خودکار هر هفته ساعت رایانه را رایگان و با استفاده از خدمات اینترنت روزآمد کند. در این مطلب ما می خواهیم روش و تنظیمات مربوط به این کار را به صورت گام به گام برای شما شرح دهیم.

  ادامه مطلب ...

حذف فایل های بیهوده از ویندوز

فایل‌های موقت در ویندوز، بسته‌های نصب نرم‌افزارهایی که در گذشته روی سیستم‌عامل نصب شده‌اند، تصاویر بندانگشتی ذخیره شده در هارد‌دیسک و بسیاری اطلاعات دیگر از جمله اطلاعات بیهوده‌ای است که به مرور زمان و پس از چند ماه، می‌تواند حجم زیادی از هارد‌دیسک رایانه شما را اشغال کند.
 
ادامه مطلب ...

درباره برنامه گوگل کروم


مرورگر گوگل کروم چیست؟گوگل کروم یک مرورگر اینترنت متن‌باز است که در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ ( ۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل عرضه شد. در ابتدا نسخه آزمایشی آن برای کاربران سیستم عامل ویندوز در یک صد کشور جهان عرضه شد ولی گوگل اعلام کرد که نسخه‌های منطبق با سیستم‌عامل لینوکس و اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع خواهد شد، در حال حاضر نسخه مربوط به لینوکس و مکینتاش نیز همراه با نسخه ویندوز بروز رسانی می‌شوند ولی هنوز از نسخه بتا خارج نشده‌اند.

 

ادامه مطلب ...

اینترنت چیست؟

اینترنت در واقع شبکه ای متشکل از هزاران کامپیوتر شبکه شده به هم هستند. این کامپیوترهای مرکزی که سرور نام دارند، هر کدام از هزاران پردازنده و چند هزار گیگابایت حافظه اصلی دارند. فرض کنید که شما وارد وب سایت گوگل می شوید، اطلاعات مورد نظر خود را وارد بخش جستجوی آن می کنید، بعد گوگل مواردی را برای شما یافته و آنها را نمایش می دهد.

 

ادامه مطلب ...

با گوگل درددل کنید!

سال‌هاست گوگل در تلاش است جستجو را هر‌چه آسان‌تر و متداول‌تر کند. از همین رو خیلی وقت است شاهد سرویسی روی این موتور جستجو هستیم که با کمک آن می‌توان جستجوی صوتی انجام داد. از طریق این سرویس نه‌تنها می‌توان جستجو به صورت تک‌واژه انجام داد، بلکه می‌توان یک جمله را از گوگل پرسید و در حقیقت با گوگل صحبت کرد؛ برای نمونه می‌توان سن یا قد یک بازیگر یا خواننده را از گوگل بپرسید.
 
ادامه مطلب ...