پی سی کلوپ

دنیای کامپیوتر و اینترتت

پی سی کلوپ

دنیای کامپیوتر و اینترتت

حذف فایل های بیهوده از ویندوز

فایل‌های موقت در ویندوز، بسته‌های نصب نرم‌افزارهایی که در گذشته روی سیستم‌عامل نصب شده‌اند، تصاویر بندانگشتی ذخیره شده در هارد‌دیسک و بسیاری اطلاعات دیگر از جمله اطلاعات بیهوده‌ای است که به مرور زمان و پس از چند ماه، می‌تواند حجم زیادی از هارد‌دیسک رایانه شما را اشغال کند.
  

 تا به‌حال به خالی‌کردن هارد‌دیسک از این اطلاعات بیهوده فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید این اطلاعات بیهوده می‌تواند بیش از چند گیگابایت از حافظه هارد‌دیسک بخصوص حافظه درایوی را که سیستم‌عامل ویندوز در آن نصب شده است، اشغال کند و کاهش سرعت عملکرد برنامه‌ها در سیستم‌عامل را همراه داشته باشد؟

ابزار Disk Cleanup از جمله ابزارهای قدیمی و معروف سیستم‌عامل ویندوز است که شما می‌توانید براحتی و در مدت زمانی کوتاه، مجموعه اقدامات لازم را برای حذف تمام اطلاعات بیهوده‌ای که فضای هارد‌دیسک رایانه را اشغال کرده‌اند، انجام دهید.

استفاده از این ابزار در نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز به این شرح است:

ورود به کنترل پنل

اگر از ویندوز 7 استفاده می‌کنید پس از کلیک روی گوی ویندوز، گزینه Control Panel را از منوی به‌نمایش درآمده انتخاب کنید. در غیر این‌صورت چنانچه از ویندوز 8 استفاده می‌کنید، عبارت Control Panel را در صفحه شروع تایپ کرده، در فهرست نتایج، روی گزینه کنترل پنل کلیک کنید.

اجرای پاک‌کننده دیسک

در کنترل‌پنل روی گزینه System and Security کلیک کرده، در پنجره به‌نمایش درآمده از بخش Administrative Tools روی لینک Free up disk space کلیک کنید تا ابزار Disk Cleanup اجرا شود.

محاسبه و اقدام

در این مرحله ‌باید درایو موردنظر را از فهرست موجود انتخاب کرده، منتظر بمانید میزان فضای قابل آزادسازی در آن درایو از طریق ابزار فوق محاسبه شود.

در ادامه، پس از محاسبه میزان فضای قابل آزادسازی ‌باید با توجه به نیاز خود، هریک از گزینه‌های موجود اعم از Downloaded Program Files (فایل‌های راهنما برای مشاهده صفحات وب)، Temporary Internet Files (نسخه‌های کپی از صفحات وب برای سرعت بخشیدن به مرور مجدد آن صفحات)، Thumbnails (تصاویر بند انگشتی و آیکون‌های استفاده شده برای موزیک‌ها، ویدئوها، عکس‌ها و دیگر اسناد متنی در هارد‌دیسک)، Service Pack Backup Files (نسخه‌های قدیمی از فایل‌هایی که از طریق سرویس‌پک نصب شده روی سیستم‌عامل به‌روزرسانی شده‌اند) و Windows Update Cleanup (نسخه‌های کپی از فایل‌های به‌روزرسانی که روی هارد‌دیسک رایانه دانلود و نصب شده‌اند) را انتخاب و با کلیک روی OK عملیات پاکسازی را آغاز کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 13:21 http://lovecloob.mihanblog.ir

خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد