پی سی کلوپ

دنیای کامپیوتر و اینترتت

پی سی کلوپ

دنیای کامپیوتر و اینترتت

ویندوز 8.1

سیستم عامل ویندوز 8 محصول سوگلی مایکروسافت به حساب می‌آید، زیرا با این سیستم عامل مایکروسافت نیز به قصد داشتن اکوسیستم یکپارچه خودش وارد میدان شد تا از دیگر رقبای هموطن خود مثل گوگل و اپل عقب نماند. در همان سیستم عامل بود که مایکروسافت ظاهر جدیدی به نام مدرن یا مترو را معرفی کرد، شمایلی نوین که هر دو طیف کاربر خواهان صفحه لمسی و ماوس را خشنود می‌کند.
 

 ویندوز8 موثر واقع شد و توانست آرزوی مایکروسافت برای سیستم عامل یکپارچه بین رایانه و تبلت را محقق کند، اما مشکلاتی هم داشت که این شرکت باید آنها را حل می‌کرد. حال پس از گذشت یک سال نسخه جدید این ویندوز همه کاره موسوم به 1‌/‌8 به بازار عرضه شده است. این نسخه به صورت رایگان برای کاربران فعلی ویندوز 8 قابل دریافت است. مایکروسافت هنوز هم می‌خواهد اکوسیستم یکپارچه سیستم عاملی بین تبلت و رایانه را حفظ کند و شاید در آینده نزدیک این موضوع به تلفن‌های هوشمند هم کشیده شود.

اما در نسخه جدید شاهد ایجاد تغییراتی همچون بوت مستقیم در دسکتاپ که با فعال کردن آن صفحه نمایش استارت دیگر نمایش داده نمی‌شود، هستیم. تعیین برنامه‌های پیش‌فرض برای کارهای خاص، بازگشت دوباره دکمه محبوب استارت و امکانات بیشتر در تنظیم صفحه خانه از دیگر موارد اضافه شده مهم این نسخه جدید ویندوزبه حساب می‌آیند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد